برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

احداث ۱۰ غرفه کارآفرینی ویژه بانوان آسیب پذیر در بوستان ریحانه مشهد

  • کد خبر: ۱۳۶۸۱۹
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
احداث ۱۰ غرفه کارآفرینی ویژه بانوان آسیب پذیر در بوستان ریحانه مشهد
 رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس رویکرد‌های شاخص کمیسیون مبنی بر حمایت از بانوان سرپرست خانوار و در معرض آسیب، ۱۰ غرفه کارآفرینی با مساحت ۳۵۰ مترمربع در بوستان ریحانه به بانوان زیرپوشش کمیته امداد واگذار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی درباره «بوستان ریحانه» اظهار کرد: این بوستان یکی از پارک‌های بزرگ ویژه بانوان شرق کشور محسوب می‌شود که در مساحتی در حدود بیست هکتار، در سال۱۳۹۳ به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بوستان ریحانه تا پیش از سال۱۳۹۳ محل اسکان مسافران و زائران بوده و با نام بوستان «بابا قدرت» شناخته می‌شده است، افزود: بوستان ریحانه خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان عزیز مشهدی همراه شده و برهمین اساس، شورای ششم، با محوریت کمیسیون ویژه بانوان و خانواده برای افزایش زیرساخت‌های این مجموعه اهتمام جدی داشته است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه با تکیه بر همین رویکرد، بیست دستگاه دوچرخه اشتراکی برای استفاده بزرگ سالان و نوجوانان در پارک ریحانه پیش بینی شده است، تصریح کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی زیرساخت‌ها و تسهیل دوچرخه سواری، نزدیک به سه کیلومتر مسیر دوچرخه نیز رنگ آمیزی شده است.

سلیمی از تعمیر و تجهیز سالن سیصدوبیست متری ورزشی بوستان ریحانه خبر داد و گفت: در این مجموعه، سه ست بدن سازی، درمجموع ۲۴دستگاه بدن سازی، درقسمت‌های مختلف بوستان نصب شده است. ازجمله زیرساخت‌های ورزشی دیگر این بوستان نیز می‌توان به زمین بازی کودکان، زمین تنیس، زمین ورزشی روباز والیبال، زمین بسکتبال و ... اشاره کرد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه فرهنگ و مسائل تربیتی در کنار ورزش و تربیت بدنی، افزود: توجه به سلامت جسم و روح، مسائل تربیت بدنی و تربیت روحی و روانی، دو موضوعی است که همراه با یکدیگر باید به آن بپردازیم؛ طبق همین اهمیت، تعمیر و تجهیز فرهنگ سرای ریحانه که در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع احداث شده، در دستورکار قرار گرفته و اجرایی شده است.

سلیمی در ادامه با بیان الزام حمایت از بانوان کارآفرین برای بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی خود و کمک به اقتصاد خانواده تصریح کرد: در نظر داریم در حوزه کسب و کار‌های خانگی، به یاری بانوان بیاییم تا در کنار وظیفه مادری خود، چرخه اقتصاد و اشتغال را نیز فعال کنند. رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: به همین منظور، ۱۰ غرفه کارآفرینی با مساحت ۳۵۰ مترمربع در این بوستان به بانوان زیرپوشش کمیته امداد واگذار شده و در حال بهره برداری است که به تازگی محقق شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->